מחנה קיץ לילדים – למה כדאי?

מגוון הפעילויות שיש לילדים בחופש הגדול הוא כבר מזמן לא רק קייטנה עם שוקו ולחמנייה. בכל רחבי הארץ יש קייטנות מיוחדות- אתגריות, מדעיות, לאוהבי בעלי חיים ולאוהבי ציור או מוזיקה. היום כבר מבינים יותר ויותר שאפשר לנצל את החופש הגדול כדי להעסיק את הילדים, אבל גם כדי לתת להם ערך מוסף שהם לא היו מקבלים בבית הספר. מחנה קיץ בחו”ל גם הוא אחד מהאפשרויות שעומדות על הפרק. למרות העלות הלא מבוטלת, לסאמר סקול יש כמה יתרונות בולטים על פני אפשרויות אחרות.

מהו סאמר סקול?

זהו בעצם מחנה קיץ שמתקיים במדינה זרה כמו ארה”ב, בריטניה וספרד. קבוצות של ילדים מכל רחבי העולם מגיעות למחנה, לתקופה של כשבועיים עד שלושה שבועות. בדרך כלל המחנה מיועד לילדים בגילאי 10 עד 18, כאשר כמובן שעושים הפרדה בין קבוצות הגיל כדי להתאים את התכנים לכל קבוצה.
בימים הראשונים עורכים מפגשי היכרות וגיבוש והפעלות שונות. במהלך השהות במחנה יוצאים לטייל ולהכיר את הסביבה, מבקרים באטרקציות ומוזיאונים ועוד. הרבה פעמים המחנה מתקיים במסגרת של מוסדות לימוד ומוסדות אקדמיים, כדי לתת את התנאים הטובים ביותר לצד הערך המוסף.

לראות עולם

נסיעה למדינה אחרת היא חוויה מיוחדת בפני עצמה- לראות דברים חדשים, להכיר תרבות חדשה שזרה לנו. המסגרת של המחנה רק מעצימה את החוויה, ויוצרת הזדמנויות לראות ולבקר במקומות מיוחדים. לא רק שהחניכים מלווים על ידי צוות מקומי שמכיר את האזור, אלא הם עושים זאת לצד חניכים מכל רחבי העולם, כך שבעצם החשיפה לתרבויות אחרות היא כפולה. אפשר למצוא מחנות קיץ בכל העולם, כך שהילד יוכל לבחור את המדינה שהוא רוצה לבקר בה.
היום בזכות האינטרנט קל מאוד להמשיך ולשמור על קשר עם ילדים אחרים שפוגשים במחנה, ולפעמים אפילו נוצרות חברויות לטווח הארוך.

ללמוד את השפה

אין ספק שהדרך הכי טובה ללמוד שפה נוספת היא לדבר ולתרגל את השימוש בה באופן יום יומי. זוהי אחת המטרות המרכזיות של הסאמר סקול, והיא מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. לרוב ילדים מישראל יעדיפו לצאת למדינה דוברת אנגלית, כאשר היעדים הפופולריים ביותר הם סאמר סקול בניו יורק או בלונדון. כדי שהלמידה תהיה יעילה, כל הילדים עוברים תחילה מבחן שבודק את רמת האנגלית שלהם, ולאחר מכן הם מחולקים לקבוצות עם ילדים נוספים באותה הרמה. המטרה היא לתת לכולם את האפשרות להרגיש בטוחים לדבר ולתרגל את השפה. אפשר כמובן לבחור במחנה קיץ בעל מאפיין מסוים, כדי לתת לילדים בסיס משותף רחב יותר. בין אם מדובר במחנה אומנות או מדע, סאמר סקול דתי או סאמר סקול רב תרבותי.

חוויה של עצמאות

אלמנט נוסף של הסאמר סקול הוא כמובן האפשרות של הילדים לחוות סביבה חדשה באופן עצמאי. הטיסה למדינה זרה, היכרות עם ילדים אחרים ועם סביבה חדשה היא חוויה חיובית שתורמת לגיבוש האופי והביטחון העצמי של כל ילד.

שלח הודעה
1
רוצים פרטים?
היי :)
איך אפשר לעזור?