מחנה קיץ – תורם לעתיד הילדים

מבחינת הילדים שלנו, מחנה קיץ הוא זמן לשכוח מכל צרות החיים (ויש להם המון כאלה, כמובן), ליהנות ולחוות חוויות חדשות בחברת בני גילם. המדריכים וצוות ההפקה של המחנה עמלו על תכנית מפורטת הכוללת אינספור פעילויות כיפיות, משחקים, יעדים חדשים ובילוי נעים שאין לו סוף. אך לצד כל הכיף הלא מבוטל הזה, סאמר סקול טומן בחובו גם הזדמנות פז לרכוש מיומנויות חשובות וכישורי חיים יקרי ערך המשפיעים באופן ישיר על האופן שבו יתנהגו, הבחירות שיבחרו והכיוון שיקחו כשיהיו מבוגרים. באילו כישורי חיים מדובר וכיצד הם תורמים לילדים?

לדעת לנהל את הזמן

אנו נדרשים לנהל את הזמן שלנו בכל גיל. משנות ילדותינו, אנו נדרשים להתארגן לגן בזמן, לאחר מכן נדרשים לענות על שאלות המבחן בפרק זמן מוגבל, לסדר את החדר, להיות מוכנים בזמן לאירוע משפחתי או לפעולה בתנועת הנוער והרשימה עוד ארוכה. ככל שאנו מתבגרים, המיומנות הזו נעשית חשובה יותר וקריטית הרבה יותר. החדשות הטובות הן שניתן ללמוד אותה באופן מיטבי במסגרת מחנה הקיץ. החניכים חשופים בכל שעות היום למגוון רחב של פעילויות מהן הם צריכים לבחור. עליהם לערוך “בעד” ו”נגד” זריזים בכל עת, להבין כמה זמן לוקחת כל פעילות, מה נדרש מהם לעשות לפניה או לאחריה ולצד זאת, גם לומדים להיות גמישים כשהפעילות מתעכבת או מתאחרת.

לדעת לעבוד כצוות

מגיל צעיר ועד גיל בוגר מאוד, אנו לומדים את מיומנות העבודה בצוות. כיצד להקשיב לאחר, לכבד את דעתו, לרתום את היכולות של כל אחד מחברי הקבוצה לתוצאה משותפת מיטבית, ומאידך – לדעת לעמוד על שלך כשיש בכך צורך. סודות התקשורת הזו נגלים אלינו בכל משעולי החיים, אך במחנה קיץ הם באים לידי ביטוי ביתר שאת. עבודת הצוות היא אחד היתרונות החשובים והמשמעותיים ביותר של המחנה, שכן הילדים לומדים כיצד להוביל יחד מהלכים כצוות אחד, להקשיב, להתפשר, לבטוח זה בזה ועוד. ההיחשפות לעבודת הצוות בגיל צעיר יוצרת תשתית מצוינת לעתיד לבוא ומשמשת כלי מצוין להסתדרות בעולם המבוגרים.

סדר וארגון

ילדים רבים גדלים במשפחות קטנות יחסית ובקהילה הומוגנית. אט אט הם לומדים את ההרגלים של האנשים שסביבם, מבינים את הקצב של כל אחד מהם, את ההרגלים המיוחדים לו ואת הרגלי הסדר והארגון שלו. עבור חניכים רבים, פגישה עם “זרים” בני גילם מתרחשת בפעם הראשונה במחנה הקיץ. במסגרת המחנה, הילדים חשופים באופן אינטנסיבי לילדים אחרים, להרגליהם המיוחדים ולסדר ולניקיון שהם רגילים אליו מהבית. לאט לאט, כל אחד מהם לומד כיצד ליצור סדר מיטבי בטריטוריה הפרטית שלו על מנת שיוכלו להגיע בקלות לחפציהם כשיזדקקו להם, ומאידך – לומדים גם לכבד את השטח של האחר ואת המרחב האישי שלו. כושר הארגון הזה משמש כיתרון משמעותי בסביבה המקצועית הבוגרת של חייהם, בעתיד.

שלח הודעה
1
רוצים פרטים?
היי :)
איך אפשר לעזור?